25. deň cesty - Z Kútov do Bratislavy ( 111 km )

• Dnes vyrážam skoršie, 7,30, aby som do 17,00 stihol všetko, čo ma čaká.
  • Idem smer Sekule a za diaľničným nadjazdom chcem ísť po hrádzi k trojmedziu Rakúska, Čiech a Slovenska, ale v tom mokrom snehu to nejde, tak tam pôjdem od Moravského Jána, odkiaľ tam bude bližšie a tým menej tlačenia.
  • Zastavujem sa na MÚ v Moravskom Jáne po ďalšie razítko do Pamätnej listiny a šliapem smerom do Rakúska, aby som sa po hrádzi vrátil späť na trojmedzie.
  • Musím tlačiť, ináč to nejde.
  • Po 1,5 km mám toho dosť, opúšťam bike a zvyšný kilometer idem naľahko.
  • Som tu sám široko ďaleko, len srnky a zajace mi robia spoločnosť. V zime som tu ešte nebol, tak to dokumentujem a mažem k biku.
  • Tlačím na cestu a potom už len po asfalte zase do Moravského Jána, tu odbáčam na Veľké Leváre, v nich na Malé Leváre, z Gajar cez Kostolište a Jakubov prichádzam do Záhorskej Vsi, kde si 12,30 dopĺňam energiu riadnym obedom po 59 km.
  • Tu sa stretám s Vladkom Dostálom, s ktorým som bol dohodnutý a ktorý ma odprevadí do Bratislavy.
  • Spolu ideme na najzápadnejší bod republiky a stade na MÚ po predposledné razítko do Pamätnej listiny.
  • Mažeme na Vysokú pri Morave, z nej na Stupavu, ale pri šrotovisku odbáčame doprava na trochu horšiu cestu, ale s prejazdenými koľajami v tom mokrom snehu, smerom na Devínske Jazero.
  • Ideme popri železnici, zastavujeme sa doplniť tekutiny v bufete U starého bicykla.
  • Cez Devínsku Novú Ves, popod Devín a Karlovu Ves, cez most Lafranconi prichádzam po 100 km 16,20 na miesto, kde som 31.1. začal túto cestu a teraz sa kruh okolo republiky uzavrel.
  • Dnešný deň ale ešte neskončil, a tak pokračujeme po zle odhrnutej hrádzi.
  • A to som si myslel, že už brodenie snehom na dnes skončilo.
  • Dunaj prechádzame mostom Apollo a Mierovou ulicou prichádzame na MÚ Ružinov pár minút po 17,00.
  • Tu nás čaká TV Ružinov, moja rodina a kamarát Peter, ktorý sa stará o aktualizovanie tejto stránky, a ktorému takto za to ďakujem, ako i mojej rodine a všetkým, ktorí mi pomáhali a držali palce.
  • Tiež sponzorom, bez ktorých by sa táto cesta neuskutočnila, predovšetkým pánu starostovi Slavomírovi Drozdovi, ktorý na záver do Pamätnej listiny dal posledné razítko.
  • Už ma čakala len cesta domov, kde som mohol dnes po 111 km odstaviť svojho tátoša od Rock Machine s názvom Catastrophe, ktorý pre mňa nebol žiadnou katastrofou a nikdy ma nesklamal.
  • Nemal som ani jeden defekt a okrem jednej výmeny reťaze, brzdového obloženia vzadu (bike nebol nový) a mazania reťaze, nič iné som s ním nerobil.
  • Čaká ma teplá sprcha, obľúbené palacinky (schudol som len 4 kg), holenie 25 dňového strniska a domáca pohoda.